|
|
|
Wij kunnen voor onder nagenoeg elke auto een RVS uitlaat op maat maken, volledig volgens uw eigen idee. Het maakt niet uit wat voor een merk of type auto u heeft en of de auto jong of oud is. Bovendien maakt het niet uit wat voor een soort uitlaat u graag wilt; dubbele uitlaat, compleet uitlaatsysteem of een andere einddemper. Wij kunnen het voor u maken in RVS! Wij kunnen onder elke auto de gewenste uitlaat bouwen. De RVS uitlaat kunnen we maken in de diameters van 40mm tot en met 76mm. Hieronder kunt u lezen wat zoal de mogelijkheden zijn:
COMPLEET RVS UITLAATSYSTEEM   
De complete uitlaatlijn kunt u bij ons vervangen voor RVS en eventueel tezamen met een sportiever geluid.
Het complete RVS uitlaatsysteem wordt vanaf de katalysator gemaakt. Heeft de auto geen katalysator, dan maken we de
uitlaat vanaf de voorpijp. Bij het complete RVS uitlaatsysteem heeft u de keuze, samen met ons advies en onze ervaring,
welke en hoeveel dempers er onder de auto geplaast worden en welk
geluid de uitlaat gaat maken.
DUBBELE RVS UITLAAT   
Veel auto's hebben standaard geen dubbele uitlaat, dat wil zeggen links en rechts in de bumper een sierstuk. Wij
kunnen dit voor u maken! Op de plaats van de originele einddemper plaatsen we een einddemper met een extra uitgang.
Vanuit deze extra uitgang gaan we met een buis achter het reservewiel langs naar de andere kant en eindigen met
een sierstuk. Het andere sierstuk wordt rechtstreeks op de andere uitgang van de einddemper geplaatst. De einddemper
voor een dubbele uitlaat is zo opgebouwd van binnen dat de uitlaatgassen (nagenoeg) gelijk verdeeld worden over
de twee sierstukken.
RVS EINDDEMPER   
Uiteraard kunnen we ook alleen uw originele einddemper vervangen. Wanneer u graag wat meer
en/of een sportiever uitlaatgeluid wilt als standaard, vervangen wij de
originele einddemper voor een RVS (sport) einddemper.
Hierop kunt u een sierstuk na keuze laten pas maken. Zo geeft u uw auto een
sportiever geluid gelijk met een sportiever uiterlijk.
RVS SIERSTUK    Wilt u alleen het uiterlijk van uw auto aanpassen, dan kunt u bij ons een nieuw RVS sierstuk op uw bestaande einddemper laten pas maken. Op deze manier behoudt u het standaard uitlaatgeluid, maar het uiterlijk van uw auto is wel veranderd / sportiever. Uiteraard kunnen we uw bumper aanpassen of een nieuw gat uitsnijden naar de vorm van het sierstuk dat u uitgekozen heeft. RVS MIDDENDEMPER    De middendemper kunnen we ook vervangen. De middendemper kan vervangen worden door bijvoorbeeld een stuk RVS buis of een RVS (sport) middendemper om de uitlaat wat sportiever te laten klinken als de originele uitlaat. Of we vervangen de originele middendemper voor een RVS (Lowsound) middendemper om de uitlaat juist wat stiller te maken. De katalysator is ook mogelijk om te vervangen, hier zijn een aantal mogelijkheden voor. U kunt de katalysator vervangen voor een nieuwe stalen katalysator, hier hebben we twee varianten in. Daarentegen is de katalysator ook te vervangen voor een Sportkat of katvervanger:
SPORKAT   
De sportkatalysator is een vervanger van de originele katalysator. Enkel de sportkatalysator is niet meer op basis
van de traditionele katalysator met ceramische steen (honinggraat),
maar bestaat uit een speciale inox/staal legering. Om de gassen om te zetten naar milieuvriendelijke
uitstoot is de legering voorzien van een chemische coating. De POWERCAT heeft slechts 200 cellen en kan met deze
oppervlakte dezelfde werking garanderen als van de 400 cellen ceramische originele katalysator. Minder cellen in
dezelfde ruimte betekent grotere cellen wat resulteert in een betere doorstroming van de uitlaatgassen waardoor
de motor beter presteerd. Deze POWERCATS zijn voorzien van een CE keuring en voldoet aan alle normen en eisen
voor de APK. Voordeel is dat de Sportkat van RVS is en dus een langere levensduur heeft als een gewone (stalen)
katalysator. Bovendien kan de Sportkat onder de auto blijven zitten en hoef niet uitgewisseld te worden voor de APK.
KATVERVANGER buis    Of we vervangen de katalysator voor een stuk RVS buis. De uitlaatgassen kunnen er goed doorheen en worden niet tegengehouden door het honinggraat in een katalysator. Maar door deze oplossing zal het uitlaat geluidsniveau zeker wat wel toenemen. En is helaas niet voor elke auto mogelijk i.v.m. geregelde katalysatoren die niet voor buis vervangen kunnen worden. Omdat een auto vanaf bouwjaar 1996 een werkende katalysator onder de auto dient te hebben voor de APK, hebben wij hier wat voor bedacht. De katvervanger (RVS buis) maken wij zo dat deze uitgewisseld kan worden voor uw originele katalysator voor de APK. Dit doen wij door middel van flenzen, welke wij aan uw originele katalysator lassen en aan de katvervanger. Op deze manier kunt u door middel van 6 bouten los te draaien de katvervanger uitwisselen voor uw originele katalysator, zodat uw auto toch door de APK komt. Normaal gesproken rijd u dan zonder katalysator, waardoor de uitlaatgassen een betere doorstroming hebben en de motor beter presteerd. ↑ naar boven Standaard uitlaten zijn vaak behoorlijk stil van zich zelf. U kunt bij ons terecht voor een mooi sportief geluid. De soort demper en de afmeting van de demper zorgen elk voor een ander geluid; zwaar, donker, sportief met een hoog of laag geluidsniveau. Het dempingmateriaal wat in onze dempers zit is van een hoogwaardige kwaliteit en kan zeer hoge temperaturen verdragen.
Een RVS uitlaat gemaakt met Open en/of Lowsound dempers, laten de uitlaatgassen beter doorstromen. Dit geeft als resultaat dat de motor beter presteerd en dat de auto dus sneller aanvoelt. In sommige gevallen kan er zelfs sprake zijn van vermogenswinst (zeer zeker bij gechipte motoren of motoren die op een andere manier geprepareerd zijn). ↑ naar boven Het uitlaatgeluid kan goed d.m.v. de verschillende soorten dempers bepaald worden. Daarnaast is het geluid ook zeer afhankelijk van de motorinhoud en van welk merk de auto is. Bij bijvoorbeeld een 6 cilinder motor kan goed een Open demper gemonteerd worden, welke dan een mooi zwaar geluid geeft met een laag geluidsniveau. Als we dezelfde Open demper op een 4 cilinder 16V motor zouden monteren zal het geluidsniveau zeker meer zijn dan bij de 6 cilinder motor. Zoals u leest is het zeer belangrijk de juiste keuze demper te maken. Wij weten uit ervaring welke demper welk geluid maakt bij welk motortype. Daarbij is het belangrijk dat de doorstroming van de demper voldoende is voor het betreffende motortype. U mag natuurlijk zelf bepalen welk uitlaatgeluid u graag wilt. Er is dan de mogelijkheid om verschillende dempers te horen op uw eigen auto. Door de motor verschillende toeren te laten draaien, krijgt u een goede indruk wat het uitlaatgeluid gaat worden. Zo kunt u, samen met ons advies en onze ervaring, de juiste keuze aan demper en dus uitlaatgeluid maken. ↑ naar boven Voor de APK dient de uitlaat gasdicht te zijn en een degelijke ophanging te hebben. Vanaf het bouwjaar 1992 dient de uitlaat ook een werkende katalysator te hebben voor de APK. Het aantal dempers of weg laten van dempers maakt voor de APK keuring niet uit. Het geluidsniveau is ook iets waar de APK zich over het algemeen niet mee bezig houdt. Een APK station heeft immers geen geluidsmeting apparatuur. ↑ naar boven Wij werken alleen met RVS (Roest Vast Staal), dit is een edelstaal en heeft een veel langere levensduur als staal. Het RVS wat we gebruiken is 304. We gebruiken buis en bocht materiaal van 2mm dik, wat eigenlijk niet meer kan door roesten. Ook onze sierstukken, dempers (ook de binnenste geperforeerde buis), ophangbeugels en het lasdraad waar we mee lassen is van RVS. ↑ naar boven Op al onze dempers en uitlaten, door ons gemaakt, geven wij 3 jaar garantie! Zou een uitlaat bijvoorbeeld iets scheef gaan hangen, dan maken wij dit geheel kosteloos weer in orde voor u. ↑ naar boven Wij maken de RVS uitlaten volledig zelf op maat onder de auto, Custom Made zoals men dat zegt. De RVS uitlaat wordt opgebouwd uit buis, bochten, dempers, flenzen, ophangbeugels en sierstuk. Zoals u leest werken we met lasbochten en buigen we de buis niet, dit doet elkaar qua kwaliteit niets onder. UITLAAT OPMETEN    U kunt geheel vrijblijvend bij ons langs komen om precies aan te geven wat u wilt. Wij kunnen dan uw huidige uitlaat bekijken en (op)meten en aangeven wat de mogelijkheden zijn. Dit alles onder het genot van een kop koffie. Bovendien kan het sierstuk gepast worden onder uw auto om zo de juiste keuze te kunnen maken. Wij hebben in onze shop een groot aantal sierstukken op voorraad liggen. Nadat alles doorgenomen, gemeten en gepast is, kunnen we u een precieze prijsopgave geven. Daarna kunnen we meteen aan de slag gaan met de RVS uitlaat bouwen of we maken een nieuwe afspraak hiervoor. UITLAAT BOUWEN    De auto wordt in de werkplaats op onze 2-koloms brug geplaatst. De oude uitlaat of uitlaatdeel wordt onder de auto vandaan gehaald. Daarna begint het bouw werk. Bij ons is er de mogelijkheid om zelf te kunnen zien hoe uw nieuwe RVS uitlaat gemaakt gaat worden. U mag er gewoon bij blijven staan. Uiteraard kunt u de auto ook bij ons achterlaten, langer dan een dag bent u de auto niet kwijt. GELUID EN SIERSTUK    Twijfelt u toch nog wat over het uitlaatgeluid, dan kunnen wij u de mogelijkheid bieden tijdens het bouwen om verschillende dempers op de uitlaat te plaatsen om zo het uitlaadgeluid te bepalen samen met ons. Als laatste komt het sierstuk, dit komt zeer precies en kan volledig bepaald worden door u. Hoe hoog het sierstuk in de bumper moet en hoe ver mag het sierstuk uitsteken? Daarbij kunnen we uw achterbumper aanpassen op het sierstuk wat u gekozen heeft. Wij snijden de bumper naar de vorm van het sierstuk uit. Uiteindelijk ontstaat er een nieuwe RVS uitlaat volledig volgens uw eigen idee samen gesteld (Custom Made). ↑ naar boven |
© PM Performance 12-2008   |  Al onze prijzen zijn inclusief BTW   |  Afbeeldingen en prijzen zijn onder voorbehoud van type fouten |
  |